Meisjes zwemmen onder water

ONZE SCHOOL

ONZE SCHOOL – voor kinderen vanaf 2,5j (schoolgaand)
Een kind leren zwemmen is een vak apart, ons vak!

Hier leren we je kind in een eerste fase vooral om zelfredzaam te worden in het water, dat vinden wij cruciaal! Je wil als ouder ook dat je kind zich zo snel mogelijk veilig kan voortbewegen in het water.

Tegelijk focussen we ons op het aanleren van de juiste techniek van borst- en rugcrawl. Al van bij de kleinsten beginnen we met het aanleren van de beenbeweging van crawl en bouwen we hier in de volgende niveaugroepen op verder. Dan komen ook de andere technieken van crawl aan bod.

​

Waarom focussen we zo hard op zelfredzaamheid?

Elke ouder wil dat zijn of haar kind zich zo snel mogelijk veilig kan bewegen in het water. We willen in 1e instantie uiteindelijk allemaal maar 1 ding, en dat is dat onze kinderen zich zo mogelijk veilig weten in het water.

Eigen leermethode

Om nog specifieker volgens onze filosofie te kunnen werken, ontwikkelden we onze eigen leermethode. Deze zorgt ervoor dat kinderen zich sneller kunnen behelpen in het water en tegelijk een geijkte zwemstijl aangeleerd krijgen.

​

Waarom borst- en rugcrawl (en geen schoolslag) als techniek in onze school?

De techniek van schoolslag moet vaak op te jonge leeftijd al worden aangeleerd, terwijl dit voor hen op cognitief vlak veel te vroeg komt (ademhaling - armbeweging - beenbeweging en dat dan nog combineren). Schoolslag leer jij bij ons dus pas in ONZE CLUB, nadat je een 25m brevet CRAWL behaald hebt in ONZE SCHOOL.

Na het doorlopen van ONZE SCHOOL beheerst je kind de zwemtechniek van borst- en rugcrawl en behaalt het hierin een brevet van 25 meter. Het mag zich op dat moment ook een VEILIGE ZWEMMER noemen!​

Praktische info

• Een lessenreeks bestaat uit 9 of 10 lessen

• Elk les duurt 45 minuten.

• Les in groepen van gemiddeld 3 a 4 kinderen per lesgever.

• Kostprijs lessenreeks: €170,- /10 lessen.

• inkom zwembad

• badmuts

• verzekering

• enthousiaste, vakkundige begeleiding

​​

• De lessen gaan door op vrijdag of zaterdag.

• Lesmomenten vrijdag

Les 1: 16u45 - 17u30

Les 2: 17u35 - 18u20

Les 3: 18u25 - 19u10

• Lesmomenten zaterdag

Les 1: 13.00u - 13.45u

Les 2: 13.50u - 14.35u

Les 3: 14.40u - 15.25u

Les 4: 15.30u - 16.15u

​​

• Adres: MPC in Strijtem (Lostraat 175, 1760 Roosdaal)

​​

• De betaling gebeurt online, meteen bij inschrijving. Opgelet, je inschrijving is pas definitief na betaling.

​

Onze plaatsjes in de zwem-school zijn steeds razend snel volzet, snel zijn is dus de boodschap.